Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Milloin voi ilmoittautua työttömäksi?  (Luettu 1938 kertaa)
mei
Tulokas
*

« : 12.03.09 - klo:09:16 »

Hei!
Olen gradun kanssa loppumetreillä ja nyt mietinkin, että milloin voin ilmoittautua työttömäksi ja olen oikeutettu työttömyyspäivärahaan? Olen kerännyt työssäoloehdon täyteen ja kaikki muut opinnot on valmiina, vain G uupuu. Gradu käy kuitenkin vielä esitarkastuksessa, ja sitten sitä ois vielä vähän työstettävä... Välissä on luultavasti viikkoja peukalonpyörittelyä (ajan aion kyllä käyttää työnhakuun!). Voinko saada esim. ohjaajalta lausunnon siitä, että olen valmistumassa, ja sitten ilmoittautua työkkäriin? Vai olenko edelleen vain täyspäiväinen opiskelija? Vaikkakin ilman opintoja!
tallennettu
miina
Tulokas
*

« Vastaus #1 : 12.03.09 - klo:11:09 »

Valitettavasti olet päätoiminen opiskelija niin kauan kunnes valmistut (tai keskeytät opintosi vähintään vuodeksi, mikä ei sinun tapauksessasi ole todennäköistä). Eli tällä hetkellä et ole oikeutettu työttömyyspäivärahaan. Mikäli sinulla ei valmistuessasi ole töitä, ilmoittaudu työvoimatoimistoon työttömäksi työnhakijaksi heti ensimmäisenä työttömyyspäivänä. Päivärahaa maksetaan vain ajalta, jolloin työnhaku on voimassa. Tsemppiä valmistumiseen ja työnhakuun!
tallennettu
Jade
Tulokas
*

« Vastaus #2 : 16.03.10 - klo:21:46 »

Minä pyysin tutkintotodistusta anoessani tiedekunnan kansliasta todistuksen, että olen suorittanut tutkintoon vaadittavat opinnot, mutta varsinaisen tutkintotodistuksen saa noutaa vasta seuraavalla viikolla. Vein tämän lappusen tiedoksi työkkäriin. Ajallisesti kyse oli siis vain viikosta, mutta ainakin omavastuuajan sai pois alta jo ennen virallista valmistumispäivää.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: